Başa

MEME HASTALIKLARI

Meme Hastalıkları

Memede tel işaretleme ile yapılan biyopsi tekniği nedir?

Meme muayenesinde ele gelmeyen, saptanamayan fakat yapılan görüntüleme yöntemleri sonrasında şüpheli bulunan ve alınmasına karar verilen dokunun yerinin ameliyat öncesi işaretlenmesi ve çıkarılması işlemidir.

Yazının Tamamı İçin Tıklayın »

Memede Ağrı (Mastalji - Mastodini)

Memede ağrı en sık meme şikayetlerinden biridir.Memede oluşan ağrıdan daha çok kadınlar ağrı niye oluyor ?,acaba önemli bir hastalığın belirtisi mi ?gibi endişeli düşüncelerden rahatsız olurlar.

Memede İyi Huylu Kitleler

MEME KİSTLERİ
Memedeki süt kanallarından kaynaklanan içi sıvı dolu olan küreciklerdir.Fibrokistik meme dokusu ve fibrokistler kadınların % 60 ında görülür değişik boyutlardadır.(milimetrik ve bazen birkaç santim)Nadir olarak makrokist dediğimiz büyük boyutlarada ulaşabilmektedir.Basit kistlerin kanserleşme riski yoktur.Tanı meme ultrasonografisi ile konur.

Meme Başı Akıntısı

Meme başından gelen akıntı çoğu zaman önemli olmamakla birlikte nadir de olsa bir kanser belirtisi olabilir. Bu nedenle meme başı akıntısının önemsenip mutlaka uzman bir hekim tarafından değerlendirilmesi gerekir.

Meme Enfeksiyonları

Meme dokusunun mikrobik enfeksiyonlarıdır. Genellikle emzirme (laktasyon) döneminde meme başındaki çatlaklar nedeniyle oluşur.

Memede enfeksiyon belirtileri sertlik, kızarıklık, ağrı ve deride ısı artışıdır.

Yazının Tamamı İçin Tıklayın »

Memede İltihap (Laktasyonel Mastit)

Emziren annelerde en sık doğum sonrası 1. haftada olmak üzere memede iltihap gelişebilir. Emzirme nedeniyle meme başında oluşan çatlaklar, yaralar, kabuklanma ve kötü hijyen meme başında mikrop üremesine yol açar.

Periduktal Mastit

Emzirme dışı memede oluşan mastitlerdendir. Memebaşı etrafında başlayan ve süt kanalları çevresinde gelişen bir iltihap çeşididir. Çok büyük bir kısmı sigara kullanımı ile ilişkilidir.

Granülamatöz Mastitler

Tüberküloz mastiti ve idiopatik lobüler granülomatöz mastit olmak üzere iki türü bulunur.

Tüberküloz mastiti, ülkemiz gibi gelişmekte olan ülkelerde ve bağışıklık sistemi baskılanmış hastalarda (AIDS, kronik böbrek yetmezliği gibi) daha sık görülür.

Meme Kanseri

MEME KANSERİ SEVGİ ,ŞEFKAT VE PROFESYONEL BİR YAKLAŞIM İLE TEDAVİ EDİLMELİDİR!

Meme kanseri tanısı günümüzde her sekiz kadından birine verilmektedir.meme kanseri olduğunu öğrenen bir kadın kafa karışıklığı ,spekülatif söylemler ,yanlış bilgi ve yönlendirmelerle başbaşa kalır.İşte bu dönmede doğru bilgi ve doğru yaklaşım en önemli başlangıçtır.

Yazının Tamamı İçin Tıklayın »

Site içeriğinde bulunan bilgiler sadece
bilgilendirme amaçlıdır, bu bilgiler kesinlikle
hekimin hastasını tıbbi amaçla
muayene etmesi ve tanı koyması yerine geçmez.